El projecte d'expressió oral de 1r d'ESO dura tot el curs treballa en català, castellà i anglès.

No hi ha millor mestre que aquell a qui l'apassiona el tema que ensenya, i a 1r d'ESO tenim grans mestres!
A fi de treballar l'expressió oral, cada alumne de 1r d'ESO prepara una exposició cada trimestre sobre un tema que li agradi, que li sembli important, o del qual en siguin uns experts. Amb l'ajuda de vídeos, presentacions i altres materials de suport, expliquen tot el que saben sobre el tema i, sobretot, per què els interessa tant.
En acabat, s'obre un torn de preguntes i tots plegats aprenem moltíssim!
El projecte comença durant el primer trimestre amb les presentacions en castellà. Durant el segon trimestre es fan en català, i acabem la ronda amb les presentacions en anglès durant el tercer trimestre.
Amb aquesta activitat, nois i noies s'acostumen a parlar (i escoltar) en públic, treballen la seva capacitat d'explicar i fer-se entendre i aprenen a gestionar els nervis escènics. A més a més, posen en pràctica la seva fluïdesa verbal en diversos idiomes, els seus coneixements sobre estructuració del discurs i la seva destresa per crear de materials audiovisuals.

El projecte resulta especialment enriquidor perquè dóna l'oportunitat a cada alumne de mostrar els seus gustos o temes preferits a la resta del grup. És una oportunitat de compartir qüestions que potser no entren dins de la matèria de les assignatures, i la classe s'enriqueix amb els coneixements de cadascú, amb noves temàtiques i nous punts de vista. A més, és una manera d'anar-nos coneixent cada cop més els uns als altres i de trobar interessos nous i compartits.
Aquest any, a l'aula, han sortit temes tan interessants com la celiaquia, com es fan les puntes de ballet, les criatures abissals, teories de la conspiració, la criptomoneda, les eleccions catalanes i diversos llocs on val la pena viatjar.
Sens dubte, acabem el curs una mica més savis!
