Notícies

#JoEmQuedoACasa/Dijous, 26 de març de 2020

Hàbits saludables per a temps de confinament

Des de La Salle, us portem una llista de bons hàbits que ens ajudaràn a passar millor la quarentena.

Hàbits saludables per a temps de confinament

Durant aquests dies de confinament, és fàcil que ens despistem una mica, que relaxem els hàbits i que ens deixem endur per la inactivitat.

Tanmateix, tots els psicòlegs coincideixen que, per tal de passar aquesta època de la millor manera possible i no caure en estats d'ànim o de salut perjudicials, cal establir unes rutines que ens mantinguin actius tant en l'àmbit físic com mental. És important, a més, que s'assemblin el màxim possible a les rutines que tenim durant una setmana normal.

Així doncs, des de La Salle us hem preparat un conjunt de consells que us ajudaran a portar millor el confinament:

Hàbits matinals:

  • - Aixeca't aviat: Regular les hores de son és una de les bases d'una bona salut física i mental. És important dormir les hores necessàries segons l'edat, i també aixecar-se d'hora: a ser possible a la mateixa hora que et llevaves per anar a l'escola o a treballar. El cos té uns cicles d'activitat i descans que cal respectar perquè tot funcioni correctament.
  • - Esmorza: És fàcil saltar-se aquest àpat. I en canvi, és un dels més importants del dia. Un bon esmorzar ens donarà l'energia suficient per començar el nostre dia de manera activa i positiva.
  • - Dutxa't i vesteix-te: La higiene personal és un dels altres pilars de la salut. En èpoques de confinament pot passar que "se'ns oblidi". Cal establir una rutina i un horari perquè tota la família vagi passant per la dutxa. A més, els psicòlegs ens recorden que, tot i que és temptador anar en pijama tot el dia, és molt important canviar-se de roba. Hi ha un factor psicològic important en aquest fet, i ens ajudarà a estar més actius, desperts i de millor humor. Ens podem posar roba còmoda, no cal que sigui roba de carrer, però recorda: el pijama és només per a dormir.

Hàbits d'estudi:

  • - Mira la reflexió del dia: Ja fa molts anys que la comunitat de La Salle promou "la reflexió del dia". Si normalment ja és una activitat important en la rutina de l'escola, ara mateix adquireix un matís que la fa encara més cabdal: ens dóna l'oportunitat d'agafar perspectiva. La reflexió del dia t'ajudarà a reflexionar sobre com estàs, com vius aquesta situació. T'ajudarà a posar-hi paraules, a poder comunicar el que és important per a tu. A més, també t'ajudarà a agafar punts de vista nous, veure la situació des de diverses perspectives i agafar consciència que no estàs sol passant aquesta època tan estranya.
  • - Revisa Sallenet: El nostre professorat està treballant de valent perquè l'activitat educativa pugui seguir el seu curs. Cada dia proposen activitats i ens expliquen conceptes nous. Mantenir l'activitat educativa no només és important per al futur i per a no perdre pistonada de tot el que has après fins ara. És també una eina fantàstica per a mantenir les neurones sanes i actives,
  • - Organitza't: Una bona planificació no només t'ajudarà a aprofitar el temps, sinó que també li donarà un bon impuls a la teva autoestima. Marcar-se objectius i anar-los complint ens ajuda a ser conscients de com aprofitem el temps i a sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. Així doncs, fes-te un horari realista (no cal estressar-se!) i compleix-lo. Organitza't la feina del dia i de la setmana i vés creuant coses de la llista a mesura que les vagis fent.
  • - Descansa entre les tasques: Igual que a l'escola tenim uns minuts entre classe i classe per a xerrar una mica, a casa hauríem de fer aquestes mateixes pauses. Aquestes ens ajuden a "netejar el cervell", oxigenar-lo i recuperar la capacitat de concentració. Pots programar-te les pauses i aprofitar les per a beure aigua, xerrar amb la família o estirar una mica les cames.

Hàbits d'oci

  • - Llegeix i juga: La cultura i l'oci són imprescindibles per a tenir una vida plena i feliç. Divertir-nos, descobrir què ens interessa, imaginar i viatjar amb la ment. Aprofita aquests dies per a descobrir jocs nous, buscar informació sobre temes que et piquin la curiositat, viatjar dins d'un llibre. El món és molt més lluminós si l'omplim de bellesa i alegria.
  • - No abusis de videojocs ni pantalles: Tot i que els videojocs i d'altres entreteniments electrònics són una gran manera de passar el temps, cal no abusar-ne. Les pantalles causen fatiga ocular i mental, i ens evadeixen del nostre entorn. És important mantenir la consciència ben present i deixar que els nostres ulls descansin.
  • - Mou-te: L'activitat física és essencial per a mantenir-se sa. A més, és també essencial per a l'humor i la salut mental. Si ens mantenim actius, evitarem males postures i dolors innecessaris, ajudarem al nostre creixement i desenvolupament, i a més, ens serà més fàcil estar contents i de bon humor. Hi ha moltíssimes maneres de fer exercici a casa!
  • - Segueix en contacte: Aquests dies hi ha molta gent que, de cop i volta, ens queda molt lluny. Segur que hi ha gent (família, companys de classe) que trobes a faltar. Truca'ls, fes vídeo-trucades, mantén el contacte. Això t'ajudarà a mantenir una perspectiva àmplia i et recordarà que, encara que no us pugueu veure en directe, formes part d'una comunitat i el món és ple de gent que t'estima.

Si segueixes totes aquestes indicacions, veuràs que aquesta època passa de manera més fàcil, més amena i, sobretot, més feliç.
Aprofitem el confinament per a treballar els hàbits saludables! Serà un regal que ens durarà tota la vida!