Notícies

Notícies/Dijous, 30 de gener de 2020

Iniciem els microespais a les aules d'infantil!

Cinc espais on els infants poden explorar lliurement i agafar les regnes del seu propi aprenentatge.

Iniciem els microespais a les aules d'infantil!

Tenir l’oportunitat d’explorar amb llibertat i actuar segons els propis  interessos i motivacions és essencial per al desenvolupament de l’infant

És per aquest motiu que Educació Infantil de La Salle Gràcia ha estrenat els Microespais, espais on nens i nenes es converteixen en els constructors del seu propi aprenentatge partint del joc, la investigació i les relacions amb els companys i companyes.

En aquests espais són ells i elles qui prenen les decisions i cerquen les seves pròpies estratègies per a trobar solucions davant dels reptes i situacions que es van trobant. L’adult desenvolupa simplement un rol de suport, guia i observador.

Per tal d’afavorir la descoberta i l’experimentació, els microespais són rics en quantitat i varietat d’estímuls. Funcionen com a generadors de reptes per fer, mirar, tocar, explorar, experimentar, crear... A més a més, permeten combinar activitats individuals amb activitats en petit grup, fomentant així tant l’autonomia com el treball en equip.

Nens i nenes poden triar entre cinc espais diferenciats:

Espai de la biblioteca i la calma

Un espai orientat a desenvolupar el gust per la lectura i la literatura i que convida a relaxar-se. Nens i nenes poden triar entre diferents tipus de llibres i gaudir-los en un ambient tranquil i acollidor.

Espai de les lletres i les grafies

A partir d’un entorn proper i significatiu, aquest espai convida els infants a desenvolupar les competències de la lectoescriptura.

Espai de les matemàtiques i la lògica

En aquest espai matemàtic s’ofereixen diverses propostes de manipulació per tal que nens i nenes desenvolupin capacitats i aprenguin continguts relacionats amb la lògica, la quantitat, la grafia, els nombres, les figures i cossos geomètrics, la situació espacial, la seriació, etc.

Espai de l’observació i l’experimentació

L’objectiu didàctic primordial d’aquest espai és que l’infant entri en contacte amb l’entorn a través de l’observació i l’experimentació.

És un espai dinàmic, que va canviant i es va adaptant als temes que van treballant durant el curs i a les oportunitats de descoberta que ens ofereix l’entorn: les estacions, les festes populars, la setmana de la ciència, els animals, les plantes...

Espai de l’art i la creativitat

La creativitat és una capacitat imprescindible per a l’aprenentatge i, com totes les capacitats, es pot treballar. Aquest espai té com a objectiu que l’infant dugui a terme de manera autònoma i no dirigida activitats plàstiques que ajudin a desenvolupar la seva creativitat.

Amb els microespais, a La Salle Gràcia posem l’infant al centre del seu propi desenvolupament educatiu ja des de les primeres etapes, i continuem fomentant el treball autònom i la capacitat de treball en equip al llarg de tota la seva escolarització.