Notícies

ESO i Batxillerat/Dijous, 9 de maig de 2019

Visita al museu del disseny (batxillerat artístic)

L'alumnat aprèn a "llegir" objectes en una visita-taller d'experimentació i investigació participativa.

Visita al museu del disseny (batxillerat artístic)

Què fa que un disseny sigui bo o dolent? Quina és la funció principal d'un dissenyador? En què ens hem de fixar per a ser consumidors responsables?

La setmana passada, l'alumnat de 1r i 2n de batxillerat artístic va visitar el Museu del Disseny amb l'objectiu d'aprendre a analitzar els objectes i determinar si tenen un bon disseny o no.

Per a fer-ho, primer van visitar la planta del museu dedicada als objectes de la vida quotidiana, i van aprendre els criteris principals a tenir en compte per a valorar-los: la funcionalitat del bon disseny respon a la voluntat de resoldre problemes de manera senzilla i eficaç. Per tant, per tal d'avaluar els avantatges i els inconvenients d'un objecte, cal veure si resol el problema que se li planteja de la manera més idònia.

Per tal de profunditzar en aquest assumpte van realitzar el taller "Llegir l'objecte. Res no és perquè sí", on van tenir l'oportunitat d'analitzar, per grups, objectes que han destacat pel seu disseny: una bombona de butà, una cadira per a dentistes, un setrill d'oli i una làmpada que es regula amb imants.

Tant el grup de primer com el de segon de batxillerat van trobar la visita especialment útil, ja que complementa i posa en pràctica els coneixements que aprenen (o aprendran el curs que ve) en l'assignatura de disseny. A més a més, durant el matí també van tenir temps de visitar altres plantes del museu, com són la planta de disseny de moda i la d'arts decoratives, que també van trobar molt interessants.