El CFGS d'Educació Infantil es pot cursar en les modalitats presencial i semipresencial
No Data Found
T’apassiona el món de l’educació, el desenvolupament dels infants i vols formar part del seu creixement com a professional? Vols ser especialista en educació infantil o educador o educadora de suport a les mestres? T’agradaria desenvolupar programes específics per a infants en situació de risc social o en serveis i recursos de suport familiar?
En el cicle formatiu d’Educació Infantil coneixeràs diferents pedagogies i metodologies on l’infant és el protagonista del seu desenvolupament i aprenentatge per tal d’acompanyar-lo des del respecte. Alhora, et formaràs com a professional del món educatiu, tant de l’educació formal com en el temps de lleure. Podràs treballar com a educadora/tutora des de llar d’infants i escoles bressol i de suport d’infantil 3 anys, fins a ludoteques, casals d’estiu, espais familiars, cases de colònies, biblioteques i altres serveis dins del món educatiu.
Saps què? Si estudies aquest cicle amb nosaltres tens la possibilitat de fer les pràctiques DUAL a llar d’infants i escoles curosament seleccionades/triades segons la seva línia pedagògica. Aquests centres aposten per una mirada educativa respectuosa, de seguretat i confiança cap a l’infant i les seves famílies. I tu, t’hi podràs formar en primera mà. A més, si ets de les persones seleccionades a fer DUAL, el centre formador et donarà d’alta a la seguretat social i rebràs una renumeració econòmica fixa, establerta pel Departament d’Ensenyament.
A més, obtindràs també el Títol de Monitor/a de Lleure de la Fundació Pere Tarrés, el Certificat Homologat de Suport Vital Bàsic, impartit pel Servei de Medicina Intensiva de l’Hospital Vall d’Hebron, i una formació complementària concedida per la Universitat de Granada.
Intervenció amb famílies i atenció als infants en risc social | Davant de possibles situacions de maltractament, el paper de les educadores i els educadors, és el de contribuir a la detecció i notificació dels casos. A més a més, a través d’aquest mòdul, coneixeràs quines són les entitats que vetllen per el compliment dels drets dels infants i et proporcionarà eines per l’adequada intervenció amb els infants i les seves famílies. |
Didàctica de l’educació infantil | Coneixeràs diferents mètodes pedagògics, quina és la normativa educativa actualitzada que dicten les diferents administracions. També aprendràs a planificar recursos com espais, temps, materials a utilitzar en les diferents propostes i activitats. |
Autonomia personal i salut infantil | Els infants són subjectes actius del seu desenvolupament i el vostre paper com educadores i educadors serà el d’acompanyar i guiar en el seu creixement personal i social. En el següent mòdul coneixeràs quines són les necessitats bàsiques que tenen els infants i de quina manera els més petits i les més petites, van adquirint hàbits en relació a la seva autonomia personal. |
Joc infantil i la seva metodologia | A través del joc, els infants, coneixen el món que els envolta i afavoreix de manera integral tots els àmbits de desenvolupament (psicomotor, social, intel·lectual, afectiu, cognitiu…). A través d’aquest mòdul obtindràs els coneixements necessaris per poder dissenyar, planificar, implementar i avaluar projectes i programes educatius per als infants, així com activitats que es basin en el joc. |
Expressió i comunicació | A través d’activitats pràctiques com obres de teatre, cantates o la realització de creacions artístiques, coneixeràs de quina manera es pot treballar l’art amb els infants. A més a més, aprendràs que no només podem comunicar-nos a través del llenguatge, sinó que existeixen múltiples maneres de fer-ho. |
Desenvolupament cognitiu i motriu | A quina edat comencen a caminar els infants? I a parlar? Com podem identificar possibles dificultats en el desenvolupament dels infants? Per poder fer una bona tasca educativa és necessari conèixer quines són les etapes del desenvolupament infantil i gràcies a aquest mòdul, podràs contestar totes aquestes preguntes i fer més eficaç la teva pràctica professional. |
Desenvolupament socioafectiu | Aquest mòdul ens apropa a conèixer com es produeix el desenvolupament afectiu, social, moral i sexual de les nenes i els nens de 0 a 6 anys. Tractarem temes cabdals com l’abús sexual infantil, l’addicció a les pantalles, les rebequeries, els límits, l’autoestima, entre d’altres, des d’una mirada crítica i reflexiva a partir de debats i dinàmiques. |
Habilitats socials | Aquest mòdul t’ajudarà a identificar i millorar la teva competència social a través de dinàmiques i role playings. |
Primers auxilis | Què faries si un infant es fa un cop? I si s’ennuega? Quin és el protocol a seguir? Des del mòdul de primers auxilis treballaràs tots els protocols i maniobres a seguir en casos que requereixin atenció mèdica immediata. |
Itinerari personal per a la ocupabilitat I | Gestió del perfil professional i riscos laborals. |
Itinerari personal per a la ocupabilitat II | Desenvolupament empresarial d’una llar d’infants. |
Mòdul Propi: Benestar docent: Salut mental i emocional | El benestar docent és un pilar fonamental per a la nostra tasca professional. En aquest mòdul faràs un treball introspectiu i de millora personal, connectant amb la calma i obtenint recursos per fer front en el nostre dia a dia. Cuidar-nos per a cuidar amb qualitat. |
Català: Lectures pedagògiques | A partir de diferents lectures ens endinsarem en conèixer diferents referents pedagògics i la seva aportació històrica en el món de l’educació. Realitzarem taules rodones, debats, anàlisi de lectures i assajos per tal d’aprofundir en la temàtica. |
Anglès professional | Ús de l’anglès (tant oral com escrit) aplicat al sector productiu amb la possibilitat d’acreditar un B2. |
Projecte d’atenció a la infantesa | Com donem sentit a tots els mòduls i a la formació en els centres de treball? A través d’aquest mòdul. |
Sostenibilitat aplicada al sector productiu | |
Digitalització aplicada al sector productiu |
El nostre mètode d’aprenentatge està centrat en l’alumne. Les classes es fan de forma experiencial i manipulativa, seguint la metodologia Learning by Doing.
L’objectiu és desenvolupar l’esperit crític i la capacitat d’anàlisi fent a l’alumne partícip i protagonista del seu aprenentatge. Treballem el contingut a partir de diferents propostes d’aprofundiment que permeten al nostre alumnat formar-se des de la pràctica, en un ambient proactiu i professionalitzador, com per exemple:
Donem molta importància a conèixer l’entorn i la realitat educativa que ens envolta. D’aquesta manera, portem a terme diferents sortides, activitats i xerrades de caire educatius com ara:
Complementem la nostra formació amb altres titulacions i amb experiències internacionals
Una vegada tinguis el títol superior pots:
Podràs treballar com a:
Entre d’altres.
El procés de matriculació es divideix en 2 fases:
1. RESERVA DE PLAÇA
Per assegurar la teva plaça s’ha de fer una transferència de 65€ al número de compte
IBAN: ES19-2100-5000-58-0200207690
indicant el nom de l’alumne, els seus cognoms i el cicle al qual es matricula.
Un cop rebuda la transferencia de la reserva, rebreu un mail de confirmació de plaça. En cas de que les places estiguin esgotades, us avisarem el més aviat possible per possar-vos a la llista d’espera.
2. MATRÍCULA OFICIAL
Per tal de poder completar el procés de matriculació cal omplir el formulari de matrícula i tindre a mà els documents següents:
Requisits d’accés (sense nota de tall)
Per poder optar a fer un cicle formatius de grau superior els candidats han d’haver superat una de les vies d’accés acadèmiques següents:
Si accediu a un cicle formatiu mitjançant la prova d’accés als cicles formatius de grau superior en el certificat hi ha de constar el cicle formatiu al qual teniu accés. Només us podreu matricular als cicles formatius que figurin en el certificat.
Si heu superat la prova d’accés a un cicle formatiu de grau superior i voleu cursar-ne un altre, haureu de fer la prova de les matèries específiques segons el cicle formatiu que vulgueu cursar.
Si heu obtingut l’exempció de la part específica només podreu accedir al cicle formatiu per al qual heu obtingut l’exempció. Si voleu accedir a un cicle formatiu diferent haureu de sol·licitar, al Departament d’Educació, una altra exempció de les matèries específiques sempre que pugueu demostrar experiència professional.
Si heu obtingut el títol a un altre cicle formatiu de grau mitjà (consultar compatibilitat amb el centre).
Si accediu als cicles formatiu mitjançant la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys heu de presentar el certificat que acredita que heu superat la prova. No són vàlids els certificats que justifiquen que s’han superat algunes matèries a la universitat.
Tingueu en compte que podeu estudiar un cicle formatiu en la modalitat presencial i en la modalitat a distància, de forma simultània, sempre que no us matriculeu dels mateixos crèdits/mòduls als dos centres.
Si ja esteu cursant el cicle formatiu en un altre centre heu de presentar igualment la documentació que acredita que teniu accés al cicle formatiu, és a dir, el títol o certificat de la prova d’accés. Opcionalment, també podeu presentar un certificat de qualificacions finals per incorporar els crèdits/mòduls superats al vostre expedient. Els butlletins de notes o informes d’avaluació no són vàlids.
Si heu obtingut una titulació oficial a l’estranger heu de demanar la convalidació corresponent. Trobareu tota la informació al web del Departament d’Educació.
Només us podreu matricular a un cicle formatiu si aporteu el volant d’inscripció condicional, que ha de ser vigent i us comprometeu a comunicar la resolució tan aviat com la rebeu del Departament d’Educació.
No es podrà expedir cap titulació sense el reconeixement del títol d’accés al cicle formatiu.
Tècnic Superior en Educació Infantil (Publicat al RD 1394/2007, de 29 d'octubre, pel qual s’estableix el títol de Tècnic Superior en Educació Infantil).